wait

ICS Business app

Hoe betaal ik mijn openstaand saldo aan ICS terug via de app?

Het is helaas niet mogelijk uw openstaande saldo terug te betalen via de app. Online, in Mijn ICS Business, kunt u uw openstaande saldo wel betalen. Log in en klik op de knop Rekening betalen en volg de stappen. We sturen u naar de beveiligde omgeving van uw bank en u rondt de betaling af met iDEAL. Liever internetbankieren? Volg dan de instructies op uw rekeningoverzicht.

Hoe keur ik een betaling goed in de app?

Als u een online betaling doet, ziet u tijdens deze betaling vanzelf dat u de app moet openen om een betaling goed te keuren. Ga naar de app en kies 'Opdracht goedkeuren' in het inlogscherm. Of log eerst in en ga dan naar 'Opdrachten'. Keur de betaling goed met uw toegangscode, vingerafdruk of gezichtsherkenning.

Sinds het activeren van de app hoef ik mijn 3D Secure Wachtwoord nergens meer in te vullen, klopt dat?

Ja dat klopt. Met het activeren van de app is het Secure Wachtwoord komen te vervallen. Vanaf nu keurt u betalingen in de app goed.

Ik vind de oude manier van online betalingen goedkeuren prettiger. Kan ik nog terug?

Dat is niet mogelijk. Bij ICS doen we er alles aan om ervoor te zorgen dat u veilig kunt betalen met uw Card. Betalingen goedkeuren met de app is nog veiliger omdat de app maar op één apparaat tegelijk actief kan zijn. Dat maakt het voor fraudeurs een stuk moeilijker een betaling met uw Card te doen.

Wat betekent 'reservering'?

'Reservering' kan betekenen dat een betaling nog niet door de verkopende/ verhurende partij is afgeschreven. Maar de betaling is wel gepland. Meestal wordt de betaling binnen enkele werkdagen afgeschreven. Is het een borg voor een hotel of autohuur? Dan kan de reservering tot 30 dagen blijven staan. De reservering komt daarna te vervallen.

Waarom kan ik niet van alle transacties meer informatie bekijken?

We laten u de informatie zien die we hebben. We ontvangen niet van elke transactie extra informatie van het bedrijf of degene aan wie u de betaling doet.

Hoe betaal ik met gezichtsherkenning of vingerafdruk?

Wanneer u een online betaling doet, kunt u deze via de app goedkeuren. U kunt dan uw toegangscode gebruiken. Heeft u biometrie al ingeschakeld? Dan kunt u dit ook doen met een vingerafdruk of gezichtsherkenning. De mogelijkheden hangen af van uw mobiele telefoon.

Ik heb geen app. Hoe kan ik een online betaling goedkeuren?

Als u geen app heeft, krijgt u van ons mogelijk de vraag om een 3D Secure Wachtwoord in te voeren (dit is een Mastercard ID Check of Visa Secure). Hierna ontvangt u een sms met code, die u ook moet invoeren.

Hoe werkt betwisten in de app?

Heeft u een betaling gedaan met uw Card en komt de verkoper afspraken niet na? Komt u er samen niet uit? Dan kunt u een betwisting indienen. Betwisten kan nu makkelijk via de app. Zo werkt het:

  1. Log in met uw toegangscode, vingerafdruk of gezichtsherkenning
  2. Klik op de transactie die u wilt betwisten
  3. Klik onderaan op 'Rapporteer een probleem'
  4. Kies de optie 'Een transactie betwisten'
  5. Volg de instructies en u krijgt het juiste formulier per e-mail toegestuurd
  6. Vul het formulier in en stuur het naar het e-mailadres onderaan het formulier

Waar vind ik aanbiedingen in de app?

Met uw zakelijke Card van ICS heeft u toegang tot aantrekkelijke aanbiedingen. Zo krijgt u cashback op uw volgende zakenreis en korting op een nieuwe smartphone en kantoorartikelen. Ontdek deze en veel meer aanbiedingen in de ICS Business App. U vindt de aanbiedingen als u inlogt onder 'Meer'. Onder het kopje 'Card-voordeel' klikt u op 'Aanbiedingen'.