De ICS Business App is streng beveiligd. U kunt er dus met een gerust hart gebruik van maken. Daarnaast is het belangrijk dat u ook uw smartphone of tablet afschermt. Zo krijgt niemand toegang tot uw ICS Business App.
Zo beveiligt u uw smartphone of tablet
- Doe geen bankzaken op een openbaar wifi-netwerk, bijvoorbeeld in een café.
- U kunt onderweg beter uw telefonische dataverbinding gebruiken.
- Beveilig uw smartphone of tablet met een pincode of wachtwoord.
- Gebruik voor elk apparaat of programma een andere code of wachtwoord.
- Laat u uw smartphone of tablet repareren? Verwijder dan de simkaart of geheugenkaart.
Tips om uw software en apps te beveiligen tegen fraude
- Installeer altijd de updates van het besturingssysteem van uw smartphone of tablet.
- Update ook regelmatig de apps op uw smartphone of tablet, via de App Store of Google Play.
- Installeer alleen apps via officiële aanbieders zoals de App Store of Google Play.
- Inbreuken op de software (zoals jailbreaken, rooten of hacken) maken uw toestel minder veilig.
Toestel verloren of gestolen: 3 belangrijke stappen
- Doe meteen aangifte als uw smartphone of tablet is gestolen. Is uw toestel in het buitenland gestolen? Wacht dan niet met aangifte doen tot u thuis bent: doe in het land zelf aangifte.
- Is uw smartphone of tablet gestolen of kwijtgeraakt en staat de ICS Business App erop? Bel de Business Card Servicedesk. Dan blokkeren wij de ICS Business App voor u.
- Neem ook meteen even contact op met uw provider om uw SIM-kaart te laten blokkeren. Soms is het ook mogelijk om al gegevens op uw telefoon op afstand te laten weghalen.
Zoekt u informatie over:
Direct telefonisch contact opnemen met ICS
Bellen met ICS-medewerker
Bereikbaar van maandag tot vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur. +31 (0) 20 - 6 600 666.